Open Access. Powered by Scholars. Published by Universities.®

Law Commons

Open Access. Powered by Scholars. Published by Universities.®

Articles 1 - 3 of 3

Full-Text Articles in Law

Spectrum Of Shit, Hannah Hiaasen Jan 2022

Spectrum Of Shit, Hannah Hiaasen

Theses and Dissertations

Contending with the loss of a parent to a mass shooting in their workplace, a newsroom, I find myself suspended in time, in an office. Post-its, fans, button-ups, snow globes, clipboards, reporters notebooks, scrap paper, jot downs, keyboards hold me up. I crave the comfort of repetitive cumulative hand work. Quilting, weaving, and cutting away help me breathe, haptically process and memorialize these grieving objects, this grieving person. Weed-wacking towards intimacy, my work employs a range of materials to mourn the mundanity of a workday, fantasize transformative justice, and steward embodied grief to the surface. My only speed is slow-- …


Crise & Democracia, Paulo Ferreira Da Cunha Jan 2011

Crise & Democracia, Paulo Ferreira Da Cunha

Paulo Ferreira da Cunha

Vivemos num mundo em grande medida imaginado. Nunca foi tão real a criação artificial de realidades, que se tornam realidades mesmo. O mundo das Finanças é um desses reinos. O problema é que elas afectam - e de que maneira - a vida real das pessoas. E a comunicação social é o eco dessa magia, de que dependemos cada vez mais, por todo o Mundo. Este artigo tem como base o publicado no semanário "Grande Porto", mas acrescenta-lhe um pequeno texto de Paulo Bonavides sobre a ligação entre democracia e Estado social. É que sem um e outra, é impossível …


Higiene Da Língua, Paulo Ferreira Da Cunha Jul 2010

Higiene Da Língua, Paulo Ferreira Da Cunha

Paulo Ferreira da Cunha

Não interessam as ideias, ou o que se diga, mas apenas "passar na TV"? A nossa Língua não denota, nos maus tratos que sofre, doenças sociais e políticas? Antes de tudo, para haver saúde social e política, é preciso ter ideias claras. E elas não existem sem palavras apropriadas - uma lição de Confúcio a meditar. A alternativa é venerarmos apenas, acriticamente, os ídolos que passem na TV.